بورس

طرح پیش فروش عادی 5 محصول ایران خودرو با موعد تحویل حداکثر 12 ماهه با روش قرعه کشی از روز شنبه مورخ 23 مرداد ماه 1400 شروع و تا پایان روز دوشنبه مورخ 25امرداد ادامه خواهد داشت.

در این طرح پژو 207 دستی سقف شیشه‌ای، رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس توربو اتوماتیک و دنا پلاس توربو دستی می‌شود.

مشتریان نهایی برای ثبت نام و واریز وجه پس از انجام قرعه کشی با حضور نمایندگان نهادهای ناظر تعیین خواهند شد.

مراسم قرعه کشی سه شنبه 26 مردادماه در سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو برگزار می شود. این مراسم از طریق صفحه ایران خودرو در آپارات و سایت اینترنتی این شرکت پخش خواهد شد.شرایط در بخشنامه ایران خودرو

1 .به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق میگیرد.

2 .حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت های ایران خودرو و سایپا 48 ماه میباشد. همچنین ثبتنام
همزمان در دو شرکت مذکور امکان پذیر نمی باشد.

3 .ثبت نام برای متقاضیان دارای پالک انتظامی فعال نصب برروی خودروهای سواری با کاربری شخصی( ممنوع بوده، همچنین ارايه
گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر) و دارای تاریخ اعتبار الزامی میباشد.

4 .انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع میباشد.

5 .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و برای واریز وجه، الزم است از کارتهای
بانکی به نام خود استفاده نماید.

6 .شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.

7 .ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.

8 .فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام نماید.
9 .گارانتی خودرو پس از 5 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل میگردد و در
مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 000٫1 کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

10 .امکان صلح در قرارداد و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتى (مطابق با مصوبات کمیته خودرو) وجود ندارد.

11 .خودروهای قابل ارايه از طریق این بخشنامه، براساس آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعالم شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود

متقاضیان می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام به پیش خرید خودروهای اعلام شده در این بخشنامه فروش کنند.

پیش‌‌فروش 5 محصول ایران خودرو 23 مرداد آغاز می‌شود + جزيیات

شاخص کل بورس هفته گذشته در کانال یک میلیون و 484 هزار واحد به کار خود پایان داد. روند بازار سهام نشان می‌دهد حرکت کلی نمادهای بازار با توجه به اصلاح شدید قیمت و افزایش فروش شرکت‌ها در سال جاری آغاز شده است.

پیش‌بینی کارشناسان بازار سرمایه هم نشان می‌دهد اگر ابهامات سیاسی و اقتصادی تا حدی مشخص شود، شاخص کل بورس احتمالا تا پایان امسال به دو میلیون واحد برسد.

جواد فلاحیان، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بازار شنبه 26 مرداد گفت: هفته آینده شاخص کل بورس به یک میلیون و 530 هزار واحد می‌تواند برسد. رسیدن به این محدوده با دشواری همراه است اما اگر این سقف شکسته شود شاخص به سمت محدوده‌های بالاتری حرکت می‌کند.

وی افزود: سال‌های گذشته رشد شاخص کد به کد بود اما امسال وضعیت بازار تغییر کرده است و صنابع مختلف در رشد شاخص تاثیرگذار هستند. وی در این باره تشریح کرد: در حال حاضر عمده سهم‌های بازار منفی هستند اما شاخص مثبت است.

فلاحیان می‌گوید: بازده شاخص بورس بیشتر از بازده سبد سهام سهامداران است و این موضوع نشان می‌دهد در حال حاضر شاخص‌سازی در بازار صورت گرفته است و نمادها رشدی نداشتند.

این کارشناس بازار همچنین اشاره به سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک بازار کرد و گفت: نقدینگی در یک سال گذشته از بازار خارج شده است و باید این نقدینگی با سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک به بازار تزریق شود. در حال حاضر اگر جریان نقدینگی یک نماد کوچک مناسب است و از وضعیت تکنیکال و بنیادی خوبی برخوردار است بهتر است سهامداران روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

وی در این باره افزود: در سال 98 نقدینگی و سرمایه‌گذاری در نمادهای کوچک منجر به رشد نمادهای بزرگ بازار شد. اگر در شرایط فعلی هم سرمایه‌ها به سمت این نمادها حرکت کنند، نمادهای بزرگ هم رشد خوبی را تجربه می‌کنند.

سهامداران بخوانند/ سرمایه‌گذاری روی کدام نمادها سودآور است؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع موثق، شرکت آرین موتور نماینده انحصاری واردات محصولات کمپانی ژاپنی میتسوبیشی، تصمیم گرفته است تا آستین‌ها را بالا بزند و از این به بعد اقدام به مونتاژ و تولید خودروهای جدید چینی کند. ظاهرا اولین محصول این شرکت کراس اوور کامپکت دانگ‌ فنگ تی5 ایوو است که بر اساس رویه یکی دو سال اخیر خودروسازان داخلی، با نام جدید به عرصه رقابت با تولیدات مونتاژی داخل کشور پا خواهد گذاشت.

لاماری آرین موتور نامی است که روی این محصول چینی گذاشته شده و قرار است ظرف ماه‌های آینده به‌تدریج راه خود را به سوی جاده‌ها و خیابان‌های کشور در پیش گیرد. اگر نیازمند کسب اطلاعات تکمیلی پیرامون مشخصات فنی لاماری آرین موتور، قیمت لاماری، امکانات و دیگر مشخصات فنی این خودرو هستید، از شما دعوت می‌کنیم به ادامه این نوشتار توجه بفرمایید.مشخصات ظاهری لاماری آرین موتور

فرم بدنه دانگ فنگ تی5 ایوو به سبکی ترسیم شده که بتواند بیش از سایرین، مشتریان جوان و به دنبال هیجان را از خود راضی نگاه دارد. در این بین به نظر می‌رسد طراحان شرکت دانگ فنگ، استایل برخی مدل‌های مطرح جهانی نظیر جگوار ای-پیس را الگو قرار داده‌اند. به ویژه نمای بغل و نحوه انحنای بخش انتهایی خودرو به همراه شیب سقف و فریم کلی بدنه در زاویه کناری، احتمالا از روی بدنه پلنگ انگلیسی الگوبرداری شده است.

البته طراحان ایوو به منظور آنکه تا حد زیادی از ظاهر جگوار فاصله بگیرند و در اصطلاح برچسب کپی‌کاری صرف را از خود دور سازند، نمای جلوی این کراس اوور را به شیوه محصولات جدیدی همچون کی ام سی کی 7 یا جک x7 و برخی تولیدات جدید هیوندای ترسیم کرده و چراغ‌های باریک دیلایت را در بخش فوقانی جای داده‌اند.

در عوض چراغ‌های اصلی نیز به قسمت جوانب میانی سپر انتقال داده شده و یک جلوپنجره بزرگ به فرمی تقریبا خشن بین این فضای خالی را پر کرده است.

این سبک چهره می‌تواند طرفداران صفر یا صدی داشته باشد؛ بدین معنی که افراد یا از دیدن آن خوشحال می‌شوند و به وجد می‌آیند و یا خیلی به آن اشتیاق نمی‌ورزند و مدل‌های کلاسیک را ترجیح می‌دهند.بررسی مشخصات فنی لاماری آرین موتور

یکی از قوی‌ترین موتورهای 1.5 لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم در دل دانگ فنگ t5 ایوو قرار گرفته تا عملکردی مطابق با ظاهر اسپرت این خودرو را برای کاربرانش به مرحله عمل درآورد. لاماری آرین موتور در بازارهای بین‌المللی تنها به پیشرانه چهار سیلندر 4A95TD مجهز شده و حداکثر توان خروجی آن چیزی حدود 197 اسب بخار است. همچنین این پیشرانه می‌تواند 285 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به یاری یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به سوی چرخ‌های جلو انتقال دهد.

بر اساس اطلاعات انتشار یافته در منابع بین‌المللی، شتاب صفر تا 100 لاماری آرین موتور حدود 9.5 ثانیه است و در ازای پیمایش هر 100 کیلومتر حجمی در حدود 6.6 لیتر سوخت می‌سوزاند. بنابراین احتمالا طی ماه‌های آتی با یک کراس اوور چابک و همچنین کم‌مصرف در بازار کشورمان روبرو خواهیم بود که این مورد می‌تواند هم مورد توجه جوانان قرار گیرد و هم رضایت مشتریان خانوادگی را به دنبال داشته باشد.

از لحاظ کیفیت سواری نیز باید گفت که تجهیز این خودرو به سامانه تعلیق چند اتصالی یا مولتی لینک در قسمت عقب می‌تواند نوید کیفیت سواری نسبتا نرم و راحتی را برای مشتریان و سرنشینان در پی داشته باشد. بدین ترتیب از شدت ضربات و کوبش‌های وارده به اتاق این خودرو تا حد امکان کاسته خواهد شد. سیستم تعلیق جلوی لاماری نیز از نوع مک فرسون مستقل است که گزینه مناسبی برای برای جاده‌های ایران به شمار می‌رود.بررسی ایمنی لاماری آرین موتور

دانگ فنگ تی5 ایوو در بازار چین هنوز یک تازه‌وارد است و گویا فعلا فرصت دست‌وپنجه نرم کردن با موانع سخت و نیمه سخت دپارتمان ایمنی سنجی سی انکپ را پیدا نکرده است؛ بنابراین کارنامه ایمنی این خودرو برای ما مشخص نیست. اما به طور کلی انتظار داریم که سطح امنیت آن در حد نمرات بالای چهار ستاره سازمان سی انکپ دسته‌بندی شود.

همچنین نسخه‌های فول آپشن این خودرو در بازارهای مختلف به امکاناتی همچون: حسگرهای پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، دوربین دید عقب، سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS و EBD ، ترمز کمکی، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سامانه اتوهلد، سیستم کنترل سرعت در سرازیری، کنترل توقف در سربالایی و شش کیسه هوای جلو – جانبی و پرده‌ای تجهیز شده‌اند. بنابراین باید گفت که لاماری آرین موتور احتمالا همراه با تجهیزات ایمنی نسبتا دلگرم‌کننده پا به بازار ایران خواهد گذاشت و تلاش‌های مناسبی در راستای حفظ سلامت سرنشینان خود انجام خواهد داد.قیمت و رقبا

قیمت لاماری آرین موتور در بازارهای بین‌المللی چیزی حدود 16 تا 20 هزار دلار اعلام شده است؛ با این حساب احتمالا باید منتظر بهای حدود 800 میلیون تومان برای این خودرو در کشورمان باشیم و خودروهایی نظیر: چری تیگو 7 پرو، بهمن موتور دیگنیتی و مدل‌های کارکرده هیوندای توسان LM و اسپورتیج SL می‌توانند از رقبای مستقیم این محصول در بازار کشورمان باشند. لاماری روی کاغذ بخت زیادی برای موفقیت در ایران دارد اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خودرو در نهایت با چه قیمتی به دست مشتریان ایرانی می‌رسد. آنگاه می‌توان گفت که آیا ارزش خرید بالایی خواهد داشت یا نه.

منبع: اقتصاد آنلاین

لاماری آرین موتور کراس اوور اسپرت دانگ فنگ به بازار می‌آید + جزيیات

دیدگاهتان را بنویسید