جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی

 هر چند که حدود ۴۰ سال از تولد اقتصاد آنلاین می‌گذرد اما با نفوذ بیشتر اینترنت به خانه‌های مشتریان بالقوه، این روند شیب تندتری به خود گرفته و در سال‌های اخیر انواع جدیدی از خرید و فروش کالا و خدمات خلق شده‌اند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فروشندگان، هزینه طراحی سایت فروشگاهی است که بیدُک این دغدغه را برای فروشندگان برطرف کرده است.

 

جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی

از سال ۱۹۹۴ که جف بزوس با تاسیس سایت «آمازون» پای مارکت‌پلیس‌ها را به فضای وب باز کرد تا امروز بیزنس‌های میلیارد دلاری زیادی با طی مسیری مشابه توانسته‌اند با فعالیت بر بستر اینترنت، کسب‌وکارهای خود را به سودی فراتر از انتظار برسانند و پتانسیل بالای نسل جدید اقتصاد را به جهان نشان دهند.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ای‌میلی (ای‌میل مارکتینگ)، بازاریابی پیامکی و مارکت‌پلیس‌های آنلاین از انواع جدید و نسبتا تازه تاسیس اقتصاد دیجیتال هستند که مشتریان را به سمت کسب‌وکارهای مختلف روانه می‌کنند. هر کدام از روش‌های مختلف بازاریابی و فروش، برای کسب‌وکارهای خاصی کارایی دارند و می‌توانند به افزایش سود فروشندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات کمک کنند اما با همه‌گیری کرونا و ایجاد بسترهای فنی مناسب، سایت‌های فروشگاهی از سایر روش‌ها پیشی گرفته و ارتباط مستقیم کسب‌وکارها با مشتریان خود را به شدت ساده‌تر و کارآمدتر کرده‌اند.

سایت ساز فروشگاهی بیدک

بر خلاف روش‌های به ظاهر ساده‌تری مثل جذب مشتری از شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی سایت فروشگاهی علاوه بر ایجاد حس اعتماد میان مشتریان و کسب‌وکارها، با ارائه طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های مورد نیاز برای اداره یک کسب‌وکار می‌توانند مدیریت فرآیند فروش را به طور کامل و به ساده‌ترین شکل برای صاحبان مشاغل را ممکن کنند.

ساخت سایت فروشگاهی در سال‌های نه‌چندان دور نیاز به صرف هزینه‌های گزاف و نیاز به دانش فنی داشت اما رفته‌رفته با ظهور سرویس‌های آنلاینی که راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را به صورت خودکار انجام می‌دادند این فرآیند ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر شده است. در این روش، صاحبان مشاغل می‌توانند بدون داشتن دانش فنی و صرف زمان طولانی، فروشگاه اینترنتی خود را تاسیس کنند و کالاها یا خدمات خود را مستقیما به دست مشتریان برسانند. مدیریت کامل امکانات و قابلیت‌های سایت، شخصی‌سازی ویژگی‌های ظاهری با توجه به هویت برند و به سلیقه صاحبان کسب‌وکار، سهولت در اعمال تغییرات، پشتیبانی همه‌جانبه و استفاده کردن از زیرساخت‌های فنی ارائه‌دهندگان سرویس فروشگاه‌ساز تنها بخشی از مزایای استفاده از فروشگاه‌سازهای آنلاین هستند.

کمپانی‌های خارجی بسیاری در سال‌های گذشته با ارائه قابلیت‌های مختلفی سعی در انجام این کار داشته‌اند و هر کدام با معرفی ویژگی‌های مختلف و کم کردن هزینه‌های تاسیس سایت فروشگاهی توانسته‌اند نیاز بخش وسیعی از مشاغل را برطرف کنند. برای نمونه می‌توان به سرویس‌هایی نظیر wix، Shopify، BigCommerce و Volusion اشاره کرد که هرکدام با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان سایت فروشگاهی مشتریان خود را با امکانات مختلفی راه‌اندازی می‌کنند.

در ابتدای راه امکانات این سرویس‌ها محدود بود و تمام نیازهای مشتریان را رفع نمی‌کرد اما رفته‌رفته در رقابت میان ارائه‌دهندگان مختلف، قابلیت‌های متنوعی از اتصال به انواع درگاه‌های فروش تا مدیریت جامع سفارشات مشتریان و از حسابداری تا کنترل موجودی انبار به امکانات این سرویس‌ها اضافه شد تا مشتریان بتوانند به معنای واقعی کلمه حس داشتن یک فروشگاه اختصاصی و کامل را درک کنند.

همانند آنچه که برای مشاغل مختلف رخ داده، پای نسخه بومی و بهینه‌سازی شده این سرویس‌ها برای رفع نیاز مشاغل ایرانی نیز در سال‌های گذشته به کشور باز شده است. هرکدام از این نمونه‌ها با ارائه امکانات مختلفی سعی در تسهیل فرآیند آنلاین شدن فروش مشتریان خود دارند و می‌توانند با هزینه‌های قابل قبولی به صاحبان مشاغل کمک کنند تا صاحب فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود شوند.

فروشگاه ساز ایرانی بیدُک

در میان نمونه‌های داخلی فروشگاه‌سازها می‌توان به شرکت دانش‌بنیان بیدُک اشاره کرد که به عنوان یکی از اولین‌های این حوزه در ایران توانسته گسترده‌ترین امکانات را در کوتاه‌ترین زمان برای مشتریان خود فراهم کند. بیدُک با بهره‌مندی از دانش فنی به‌روز و زیرساخت‌های قدرتمند خود توانایی رقابت با نمونه‌های خارجی فروشگاه‌ساز را نیز داراست و با پشتیبانی شبانه‌روزی از مشتریان خود توانسته راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را برای تمامی کسب‌وکارها ممکن کرده است.

فروشگاه ساز آنلاین بیدُک نسبت به سایر رقبای داخلی قابلیت‌های بیشتری را برای مدیریت یک فروشگاه اینترنتی در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌دهد و در کنار پشتیبانی ۲۴ ساعته، هزینه‌های راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی را نیز به شکل قابل توجهی کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید